Identificatieplicht
Ieder dient zich ten alle tijde te kunnen identificeren door middel van een geldig legitimatiebewijs en verzekeringspasje, dit om misbruik en fraude te voorkomen van uw patiëntendossier en verzekering.
Anamnese
Voorafgaand aan elke behandeling is de patiënt verplicht mee te werken aan een medische anamnese. Deze anamneses geeft de zorgverlener inzicht in uw gezondheid en risico’s die samen hangen met de behandeling. Zonder medewerking is de zorgverlener gerechtigd verdere behandeling op te schorten.
Afspraak
U wordt alleen behandeld op afspraak. Een afspraak kan telefonisch worden gemaakt, een aanvraag kan worden ingediend via de e-mail.
Het annuleren van een afspraak moet 24 uur voor de geplande afspraak, dit kan alleen telefonisch. Is de afspraak niet of niet tijdig geannuleerd, dan zijn wij genoodzaakt om de gereserveerde tijd in rekening te brengen.
Indien uw emailadres bij ons bekend is dan sturen we u een herinneringsmail een dag voor de afspraak. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Mocht u geen herinnering ontvangen, dan houdt dit niet in dat uw afspraak is vervallen.
Totstandkoming van de overeenkomst
De overeenkomst komt in beginsel tot stand op het moment dat de patiënt akkoord gaat met de behandeling . Dit kan zowel mondeling als schriftelijk geschieden.
Voorafgaand aan iedere uitgebreide en/of ingrijpende tandheelkundige behandeling ontvangt de patiënt of diens wettelijk vertegenwoordiger een schriftelijke gespecificeerde kostenbegroting inclusief eventuele techniekkosten.
Wijzigingen in het behandelplan, onvoorziene complicaties of hogere techniekkosten zullen worden doorberekend. Indien deze kostenstijging meer dan 15 % bedraagt informeert de tandarts de patiënt hierover.
De door ons gemaakte begrotingen zijn vrijblijvend. De begroting is geldig gedurende het kalenderjaar. In een nieuw kalenderjaar zullen de tarieven vaak wijzigen en de begroting niet meer kloppend zijn. De patiënt verklaart zich automatisch akkoord met de begroting op het tijdstip van aanvang van de betreffende behandeling.
Geheimhouding
Tandartspraktijk Langver is verplicht tot geheimhouding tegenover derden die niet bij de uitvoering van de opdracht zijn betrokken. Deze geheimhoudingsplicht betreft alle informatie van vertrouwelijke aard die aan ons door de patiënt ter beschikking zijn gesteld. De geheimhoudingsplicht geldt niet als op grond van de wet de verplichting bestaat tot openbaarmaking van bepaalde gegevens.
Bescherming persoonsgegevens
Tandartspraktijk Langver is gerechtigd informatie die zij verkregen heeft , waaronder persoonsgegevens, beeldmateriaal, uitslagen en/of modellen te delen met derden , te weten collega’s, tandtechnici, zorgverzekeraars en overheidsinstanties.
Betalingen
De kosten van behandeling, inclusief de kosten van techniek en materialen, worden middels een factoring overeenkomst met Infomedics in rekening gebracht door Infomedics en hiervoor gelden de voorwaarden van Infomedics. Voor een uitgebreide uitleg over de manier van betalen en declareren verwijzen we u naar www.infomedics.nl
Klachten omtrent declaraties dienen binnen 8 dagen na declaratiedatum bij de zorgverlener schriftelijk te worden ingediend.
In geval van klachten over behandelingen dan wel informatieverstrekking gaat de patiënt hierover in eerste instantie in gesprek met de desbetreffende behandelaar. Wij zoeken dan samen naar een oplossing. Mochten wij niet tot een voor beide partijen bevredigende oplossing komen dan kan de patiënt kosteloos gebruik maken van de KNMT-klachtenregeling waarbij Tandartspraktijk Langver is aangesloten.
Verantwoordelijkheid
U als patiënt heeft de verantwoordelijkheid om de correcte gegevens met betrekking op uw verzekering, adres en telefoonnummer aan ons door te geven. Ook het correct en naar waarheid aanleveren van gegevens over uw medische gezondheid.
Gedragsregels
Het is niet toegestaan om, overlast te veroorzaken, geweld te gebruiken (in woord en/of daad) of iemand te bedreigen. Ongepast gedrag staan wij niet toe. Iemand die de regels overtreedt spreken we hierop aan.